11 feb 2012

Har fått igång internet! Känns så skönt! För vad gör man utan internet liksom. Men det suger ju fortfarande för att jag får bara 2 GB per månad! Så det blir inge gossip girl eller alla andra serier jag brinner för.

Resan.. Ja, den gick väll som den gick. Såg en råtta på flygplatsen i Amsterdam (det kanske var en mus) Sen när jag skulle landa i guangzhou (china) så landa vi i Bejing för att de ville kontrollera visum där istället. Jag kan säga på en gång att flygkaptenen måste ha fått sitt jobb i ett flingorpaket, och det kan även fem personer runt om mig som börja spy antyda, men även flygvärdinnan som höll handen över munnen meddans hon sprang till toan två gånger. Usch Usch. Resan från Bejing till Guanzhou gick på ungefär två timmar och jag han få ryggskott och cola på halva min tröja av en vild liten asiat. Har även aldrig ätit sån äcklig mat förut. China Southern Airlines = aldrig mer!

Men jag kom fram i alla fall. Det är så skönt att vara HÄR! När jag gick ut från flygplatsen fatta jag inte hur det kunde vara så varmt. Så lycklig! Allt ser ju fantastiskt snyggt ut! Sen när jag kom hit, fick jag höra att jag, Linda och Phillipa inte skulle få bo tillsammans eftersom vi hade bokat så sent! Så nu blev jag sambo med två killar i ett år! Har inte träffat ena än eftersom han är i Melbourne och festar, men har hört att han ska vara snygg snygg snygg! Andra killen heter Matthew och kommer från Canada, super trevlig!

Ja, har varit här i en eftermiddag och en dag, och jag kan säga redan nu att jag kommer att ÄLSKA att bo här!


ps: Har även hört att vi alla som kommer att börja plugga event nu kommer att få en varsin iPad 2 av skolan eftersom de vill bli ekologiska och spara in på papper! Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0